تبلیغات
ایران سراى امید - ویتامین های ضد استرس
ایران سراى امید
وبلاگى براى همه ایرانیان، دانلود موسیقی، فروشگاه اینترنتی









 

 

 

 





ویتامین های ضد استرس

 

استرس بیش از حد عامل مخربی است كه با تاثیر بر سیستم های مختلف بدن، ‌به سیستم جسمی و روانی بدن آسیب می رساند. با توجه به این كه تغذیه نقش مهمی در حفظ سلامت بدن دارد، محققان گروهی از ویتامین ها را به عنوان تعدیل دهنده استرس شناسایی كرده اند. دقت و توجه بیشتر به مصرف الگوهای مهم غذایی مانع از آسیب بدن در برابر عوامل استرس زا می شود. بهترین منابع ویتامین برای مقابله با اضطراب و استرس، منیزیم، كلسیم، ویتامین ث، ویتامین «ای»، اسید فولیك و گروه ویتامین ب است.

مواد غذایی مانند میوه، سبزی، دانه های خوراكی و خشكبار غنی از ویتامین هایی هستند كه بدن انسان را در برابر استرس مقاوم می كنند. اسفناج، ‌تخمه آفتابگردان، كنجد، توت فرنگی، پرتقال و قارچ از جمله مواد غذایی هستند كه مصرف آنها باعث تسكین و آرامش می شود. متخصصان مصرف روزانه چای سبز، چای بابونه و چای نعنا را برای حفظ آرامش و پیشگیری از اختلال عملكرد بدن هنگام استرس موثر می دانند. گفتنی است این قبیل چای ها باید پس از مدت سه تا هشت دقیقه پس از تهیه مصرف شوند و لازم است از مصرف باقی مانده آن پس از گذشت این مدت زمان اجتناب كرد.

 

سه نوع رژیم غذایی كه به آن اشاره می شود، میزان ویتامین و املاح كافی را برای افزایش مصونیت بدن در برابر عوامل استرس زا تامین می كند.

رژیم غذایی روز اول: یك عدد موز بزرگ، سه چهارم فنجان آناناس، سه پنجم فنجان اسفناج تازه، یك فنجان چای سبز، چهار عدد خرما، یك فنجان انبه و چهار قطعه یخ.

رژیم غذایی روز دوم: یك عدد موز بزرگ، یك دوم فنجان توت فرنگی، یك عدد پرتقال، سه پنجم فنجان اسفناج تازه، دو قاشق سوپخوری تخمه آفتابگردان و یك و نیم فنجان چای بابونه.

رژیم غذایی روز سوم: یك سوم فنجان بادام هندی، هشت دانه خرما،‌ یك و نیم قاشق غذا خوری كاكائو، دو قاشق غذا خوری شاهدانه، ده قطعه یخ و یك فنجان چای نعنا.

 

آخرین مطالب
تبلیغات


پیشنهاد خرید ما
محصولات برتر
محصولات جدید
MUSICS

دانلود اهنگ

دانلود

دانلود رایگان

دانلود نرم افزار

دانلود فیلم

دانلود فیلم

شادزیست

قالب وبلاگ

لیمونات

شارژ ایرانسل

تک باکس

دانلود نرم افزار