تبلیغات
ایران سراى امید - 10 نكته طبیعی برای جلوگیری از سرما خوردگی
ایران سراى امید
وبلاگى براى همه ایرانیان، دانلود موسیقی، فروشگاه اینترنتی









 

 

 

 





10 نكته طبیعی برای جلوگیری از سرما خوردگی

 

 

بهترین و موثرترین كار برای جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا، پیشگیری از ابتلاست.

 

1. دستهایتان را بشویید.

ویروس های سرماخوردگی و آنفلوانزا بیشتر از طریق ارتباط مستقیم با فرد مبتلا، پخش می شود. فرد مبتلا هنگام عطسه با دست جلوی دهانش را می گیرد و سپس با همان دستها به تلفن، كلید یا لیوان دست می زند. میكروب ها می توانند تا چند ساعت و گاهی اوقات تا هفته ها روی اشیاء زنده بمانند و منتظر قربانی بعدی باشند. پس سعی كنید مرتب دستهایتان را بشویید. اگر امكان شستن وجود ندارد، پس از عطسه یا سرفه دستهایتان را برای چند دقیقه محكم به هم بمالید. این كار باعث از بین رفتن بیشتر میكروبها می شود. البته می توانید از ژل های شستشو و استریل كننده دست هم استفاده كنید. وقتی احساس كردید می خواهید سرفه و یا عطسه كنید حتما از دستمال كاغذی استفاده كنید و فورا آن را دور بیاندازید.

 

2. به صورتتان دست نزنید

ویروس سرماخوردگی و آنفلوانزا از طریق چشم، بینی و دهان هم وارد بدن می شود. لمس صورت دلیل اصلی ابتلای كودكان به سرماخوردگی و انتقال آن به والدین است.

 

3. مایعات زیاد بنوشید.

آب همه سیستم داخلی بدن شما را می شوید، سموم را دفع و بدن شما را مرطوب می سازد. بطور كلی، بزرگسالان باید روزانه 8 لیوان آب یا مایعات بنوشند. چگونه می فهمید كه به مقدار كافی مایعات نوشیده اید؟ اگر رنگ ادرار شما زرد شفاف و كم رنگ بود پس آب به مقدار كافی نوشیده اید، اما اگر ادرار زرد پر رنگ بود بدن شما به مایعات بیشتری نیاز دارد.

 

4. حمام بخار بگیرید.

محققان بدرستی مطمئن نیستند كه حمام بخار مانع از ابتلا به سرماخوردگی می شود یا نه، اما مطالعات دانشمندان آلمانی در سال 1989 نشان داد كه خطر ابتلا به سرماخوردگی در افرادی كه 2 بار در هفته حمام بخار می گیرند 50% كمتر از افرادی هست كه به حمام بخار نمی روند. وقتی در حمام بخار هستید هوایی با 80 درجه سانتیگراد استشمام می كنید؛ درجه حرارتی كه برای زنده ماندن ویروس سرماخوردگی و آنفلوانزا بسیار بالاست.

 

5. هوای آزاد استشمام كنید.

استشمام هوای آزاد بسیار مهم است بویژه در زمستان كه هوای داخل اتاق ها به دلیل وجود دستگاه های گرم كننده، باعث خشك شدن بدن و مستعد كردن آن برای ابتلا به سرماخوردگی است. همچنین طی فصل سرما افراد خود را در اتاق حبس می كنند و با افراد بیشتری در تماس خواهند بود كه همین امر امكان ابتلا به بیماری را افزایش می دهد.

 

6. به طور مرتب ورزش ایروبیك انجام دهید.

ورزش ایروبیك ضربان قلب را بالا می برد و قلب با هر ضربان مقدار خون بیشتری را تصفیه می كند، باعث افزایش تعداد دم و بازدم و افزایش میزان اكسیژن دریافتی توسط ریه ها می شود و در نتیجه میزان اكسیژن در خون بالا می رود. این فعالیت ها به طور طبیعی باعث افزایش سلولهای ویروس كش در بدن می شوند.

 

7. غذاهایی مصرف كنید كه حاوی مواد فیتوكمیكال هستند.

فیتوت به معنای گیاه و مواد شیمیایی طبیعی در كیاه است كه ویتامین های غذا را تامین و باعث افزایش انرژی بدن می شود. پس قرصهای ویتامین را دور بریزید و میوه ها و سبزیجات سبز تیره، قرمز و زرد بخورید.

 

8. ماست بخورید!

مطالعات نشان داده مصرف روزانه یك فنجان ماست كم چرب به مقدار 25% امكان ابتلا به سرماخوردگی را كاهش می دهد. محققان بر این باور هستند كه باكتری های مفید موجود در ماست محرك تولید سلول های سیستم ایمنی بدن می شوند كه با بیماری ها مبارزه می كنند.

 

9. سیگار نكشید.

آمار نشان داده كه سیگاری ها بیشتر و شدیدتر از غیر سیگاری ها به سرما خوردگی و آنفلوانزا مبتلا می شوند. حتی اگر در محیطی باشید كه دود سیگار هست، سلول های سیستم ایمنی بدن شما می میرند. سیگار مجرای بینی را خشك و مژه های درون این مجرا را فلج می كند. اینها موهای شكننده و ظریفی هستند كه تمام مسیر غشای مخاطی از بینی تا ریه ها را پوشانده اند و با حركت موج مانندشان، مانع از ورود ویروس سرماخوردگی و آنفلوانزا به داخل این مجرا می شوند. متخصصان بر این باورند یك نخ سیگار این مژه ها را به مدت 30 تا 40 دقیقه فلج می كند.

 

10. آرام باشید.

اگر شما بتوانید به خودتان یاد دهید كه آرام باشید، می توانید سیستم ایمنی بدنتان را هنگام مواجه با خطرات فعال سازید. شواهدی وجود دارد كه نشان می دهد وقتی شما مهارتهای تمدد اعصاب خود را به كار می برید، گلبول های سفید در خود شما افزایش می یابند – گلبولهای سفید سلولهای محافظ بدن هستند كه در خون وجود دارند – با خود تمرین كنید كه در ذهنتان یك تصویر آرام بخش و لذت بخش را مجسم كنید. این كار را به مدت 30 دقیقه در روز برای چند ماه انجام دهید. به خاطر داشته باشید كه آرامش یك مهارت آموختنی است.

 

آخرین مطالب
تبلیغات


پیشنهاد خرید ما
محصولات برتر
محصولات جدید
MUSICS

دانلود اهنگ

دانلود

دانلود رایگان

دانلود نرم افزار

دانلود فیلم

دانلود فیلم

شادزیست

قالب وبلاگ

لیمونات

شارژ ایرانسل

تک باکس

دانلود نرم افزار